Dajrekt från Coffehouse by Georges!!

Innnan jag sätter mig på bussen så var det ju ett självklart val att slinka in på Coffehouse by Georges och ta nått att äta! Denna gång vart det en supergod sallad innehållandes isbergssallad, gurka, pasta, fetaost, kyckling, kalkon, ägg och majs. Deras Rhode-island är att rekommendera, så krämig och SÅ god!! Till det hela fick ma ju naturligtvis en fralla (välja mellan ljust eller grovt bröd).

Idag valde jag att sitta vid fönstret och väääldigt nära sidken, ångrar inte en sekund!! Så himla roligt att lyssnaq på folks beställningar! Speciellt när de ska beställa "den bollen med choklad inuti och kokkos utanpå", en del blir SÅ generade för att de råkar sagt negerboll och andra bryr sig inte alls. En del väljer att ta ett annat ord för att inte göra bort sig...men frågar är vell om de inte lyckad ändå när de pekar på samma boll och säger "en kokkos-boll tack" ??

Själv brukar jag nog använda både chokladboll och negerboll. När jag tänker efter så är det nog så att jag beställer en "chokladboll" ute på café men när jag är hemma så bakar jag "negerbollar". Knasigt va??

Nej, nu är det dags att gå till bussen. Klä på sig alla kläder igen, det är ju kallt ju!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0