Hysteri och galenskaper!

Hmmm, det är ju hur jobbigt som helst att återberätta saker tycker jag....speciellt nu när man är lite lagomt mosig och tänkt att ta en tupplur! Jobbade ju trots allt på puben igår till 01 och började på HT imorse vid 7 (jobbade där till ca 14).
Mer om puben i ett annat inlägg tycker jag...

Intro eller nått sådant?
Jag tror att allt började med att jag och EH skulle träffas McD och äta lite frulle innan bi skulle bege oss till tågetsom skulle ta oss mott shoppingen och Stockholm. Eftersom hon var lite sen och jag lite tidig så gick jag in och tog ett bord och även beställde mitt. Tror att det slutade med en "Egg McMuffin", hashbrown och choklad istället för kaffe. Inte så nyttigt kanske men det var HIMLA gott!


Frullen såklart!

Sekunderna innan EH går in genom dörren går det ut VÄRLDENS läckraste tomte tror jag! :) Otroligt bildskön människa som bar den finaste tomtedräkt jag sett på länge tror jag. Tror till och med killen hade svarta, lite högre stövlar också! Ambitiöst och riktigt bra!

Tågresan
Det är ju så himla roligt att kolla på folk som sitter på tåg. Hur de beter sig och så vidare.... Tog faktiskt lite roliga kort när vi åkte de knasiga SJ-tåget...kommer säkerligen pubicera dem senare när jag sitter vid en liite större dator. T.ex så virade en kvinna in typ hela sitt huvud i sin sjal när hon skulle sova. *hysteriskt kul*

När man går upp tidigt på morgonen så händer det sig lätt att det knasar sig...sätter man ihop en Sara och en EH vid den tidpunkten så kan det bara sluta på ett sätt! *fliin* När man har en digitalkamera med sig blir ju näästan allt dokumenterat! *hehe* Lite servettvikning och utdelning av ett julkort kanske inte hör till tågresor men men....*sådant händer*


Blomma....

- När vi ska på konsert.....
- Ska vi på KONSERT??

Sthlm- stationen
Att stationen är stor visste man ju (har ju varit på den ett ANTAl gånger liksom) men att det skulle vara s svårt att få tag i någon toalett visste man ju inte! Med väskan och påsen inlåst i ett skåp unde vi bege oss ut på stan och göra den ännu mera osäker än den redan är....åtminstone springa runt och leta efter affärer! *mohaha*

La stad - kuligt värre!
Ett självklart värre stopp var ju Gamla stan, var och besökte för första gången deras mysiga marknad. Vet inte om det var nå direkt till innehållet men själva "husen" som de stod i var ju HUR mysiga som helst!! Klassiska och "liite äldre". Tror att EH hittade lite julklappar där om jag inte minns helt fel. Mina hittade jag i lite andra (vanliga) butiker därikring, främst till mamma faktiskt. :)

Vi var ju ute efter klänningar att bära till nyår men det gick liksom inte så bra att hitta sådana om man inte har storlek M och minimala tuttar! Fan att det ska vara så svårt att hitta kläder ibland. Hittade NOTHING i klädväg så det kommer vell sluta att man får bära samma som förra året....*bu hu* och det där med att försöka hitta en LÅNG klännning verkar ju var stöörtomöjligt......

Med händerna fulla utav påsar av olika slag var det ganska skönt att sätta sig ner på Kungshalen och käka mat...men hela stllet var verkligen fullproppat med ungdomar i typ "högstadieåldern". När vi väl fick plats vart det vid ett sådant där "bord" där man nästan är tvungen att använda stege för att komma upp på stolen! *ja ni vet mig och rumpa liksom* För att slippa lämna några grejjer ensam så satt jag kvar och vaktade medans EH gick och köpte sin mat (tandoori kycking med ris). Sen gick jag till Taco Bar och köpte mig en supergod "Nacho Deluxe" med hot cheese sås till.

Får kändisar bete sig hur de vill??
När jag kom med min mat och klättrade upp på stolen så började vi prata om att det är så himla drygt med de där stolarna och nu ska vi minsan sitta här och njuta av våran mat. Efter ett litet tag kommer det fram en man och frågar (väldigt artigt) om jag och EH kunde flytta oss ett hack åt vänster så att han och hans kompis skulle få plats att äta. Poängen är ju att vi hade ju påsar och väskor mellan oss som vi inte pallade att flytta (plus det där med att få klättra upp på ytterligare en stol) så jag svarade med lika artig ton tillbaka att vi precis satt oss och har påsar (osv). Mogen som en rikitig man svarade han med att -det var ju SÅ himla snällt utav oss! (med VÄLDIGT ironisk ton. VIsst är vi det svarade jag och de gick.

När de uppenbarligen fick gå några extra steg för att hitta en annan plats att sitta på så kom de efter ett liitet tag tillbaka. Killen som jag pratat med klappade mig på axeln och sa: Vilken bra medmänniska du är! (med ÄNNU mera ironisk ton). Mmm, jag vet svarade jag glatt.

Vände mig om till EH för att prata och jag ser två stora ögon och hon utbrister: Vet du vem det där är? Nej, svarade jag och fortsatte att äta. Men det var ju han från TV ju! Det visade sig ju senare att de hittade ju mycket väl någnstans att sitta....som dessutom var bättre och DESSUTOM alldeles bredvid det ställe som BÅDA tog mat ifrån. DÅ gick det faktsikt upp ett Liljeholmens och jag kom ju på vem det var.......*hehe*

Men bara för att man är kändis och jobbar med TV så behövver man vell inte bete sig som om han ägde stället? När man ställer en fråga så artigt som han ändå gjorde från början så borde man ju kunna ta ett "nej, tyvärr" tycker jag.

Ska jag man kanske berätta vilken kändisen är? *hihi*


Souk och Beyond Retro!
Efter som jag är ett fan av gallerior som är sådär "öppna" var vi ju tvunga att springa till Souk en vända. Nästan innanför dörren hittade vi ju mera julklappar. Mest till oss själva kanske? *fliin* Hittade blandannat två kajapennor från det danska (tror jag) märket Gosh. Supercoola och jättesnygga! *självklart till mig själv*

Det är ju så mysigt att bara så omkring och titta (framförallt kanske KÄNNA) på kläder, men rätt som det var så tror jag att himlen öppnade sig TOTALT verkligen!! Butiken som jag pratar om heter Beyond Retro och för er som inte har varit inne där: ÅK DIT!! Kläder sorterade efter färger hänge precis överallt, både från golv till tak. Kläder i regnsbågens alla färger avlöstes om vartannat med klassiska bowlingväskor i cool retrostil med Converse-skor och tweedbyxor. Ett besök snart är ju bara ett måste tycker jag! *more money*

After
   
Trötta på en massa folkgickvi till stationen (buss) och tog oss nått varsitt att dricka *gott* innan vi gick till tåget.


Ja vad tror du? Fanta? *hehe*

Kommentarer
Postat av: Isse

Det blev ett lååångt inlägg men skoj att läsa...! Men Sara....Vem var kändisen då??? nyfiken juh

2008-12-21 @ 22:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0