Julafton!! *weii*

Skrivet 13:17 på Julafton

FATTA vad trött man var i morse när man vaknade! Folk hade ju skicka "God Jul" mess hela morgonen så man vart ju alldeles knäpp. Efter att man vaknat och ätit frukost bar det av ner till stan med mamma o pappa för att hälsa på farmor och farmor. Stannade till på handelsträdgården för att handla en fin julgrupptill dem, vart en med lite blommor mossa och en ängel....

Väl hemma är det fullt ös hela tiden tror jag. På mammas lista står det att göra Jansson och en del andra grejjer så det håller vell dem på med nere i köket medans jag gömmer mig uppe vid datorn. Kan vara ganska skönt en sådan här dag och bara gå undan från allt.

Fira julen ska vi i år göra hemma hos Carola och hennes familj. Tomten kommer och klappar skall öppnas. Säkert ycket god julmat kommer att slinka ner i magen. Mest ser jag nog fram emot efterätten!! Apelsinris!!! *me like* och NEJ det är faktiskt inte samma sak som ris a la malta....utan detta kokar man inte ihop till en gröt. Visst kokar man ris men sedan tillsätter man bara vispad gräddeoch apelsinklyftor. *mumms*

Kommer att skriva mer på detta inlägg i kväll....kanske en liten lista på julklapar....man vet ju aldrig! :)

Skrivet på natten mellan julafton och juldagen

Vid cirka 16-tiden åkte vi över till Carola, Jonas, Jimmy, Alexander och Markus. Ungarna var SÅ speedade...visserligen kanske de inte tror på tomten men det skulle ju iaf bli spännande att få öppna alla paketen!! Vanligtvis brukar vi ju äta innan vi öppnar så gjorde vi även detta år.

Man vart ju totalt fullproppad med mat i alla dess former. Äter dock inte så mycket på julbordet faktisktt...det som landade i magen var nog köttbullar, prinskorv, ägghalvor, potatis, skinka, salami och ost...ja det vart vell en brödbit också ju! Men vad vart det för efterätt mån tro om inte apelsinris? Det har nog varit något utav en tradition i våran familj att det skall finnas med...

Mer på detta inlägg kommer i morrn...

Skrivet 23.10 på juldagens natt (natten till annandagen)

Fick en hel del julklappar och det som nog var bäst var ju helt klart morgonrocken från Friis o Company....svart, mysig och väldigt skön! Annars fick jag en neccesär (också en Friis), 3st strumpor utav det glittrigare slaget (sisters point tror jag) och 3st strumpor som låg i en liten byrå kan man säga. Även lite smink som kan användas till nyår fick jag också (foundation, svampar, läppglans, sett med ögonskugga, glitter eye-liner, bronze brush). Även en liten kokbok...säkert en hel del annat också men det kommer jag inte riktigt ihåg i skrivande stund. Jo ett nattlinne ooch presentkort på Kicks fick jag också.

Kommer ju också ihåg att jag fick ju ett kontantkort och ett presentkort på KappAhl innan julen...firade ju lite hemma hos Camilla, Micke och Ronja förra helgen....

Nu idag har jag varit hemma hos Tonis familj och proppat i mig en massa god mat! Fick ett halsband och den där Viva la Diva asken med en HEL del ögonskuggor i olika färger...

Kommentarer
Postat av: Carola

Hoppas du är nöjd m dina klappar från killarna :) Hittat nått halsband till mig då? ;) kramis sys

2008-12-27 @ 20:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0