P4 Västmanland - love you!!

Måste bara få berätta en sak som jag (och Toni) var med om när vi skulle åka hem till Uppsala från Dalarna i måndags!! Det hela började med att Toni hämtade mig hemma hos mamma och pappa och vi åkte ner på stan (Avesta) för att lämna in min mobiltelefon på lagning (den har knasat sig och stänger av sig mitt i samtal fast den har batteritid kvar). Som alltid annars så åkte radion på och an någon märlig anledning valde Toni att lyssna på P4 Västmanlan iställer för någon lite mera poppigare radiokanal.

Tävlingar är ju alltid kul och efter ett tag började det en där man kort fick lyssna på ett Intro till en låt, kunde man namnet på låten och artisten som sjunger så kunde man ringa in och tävla. Flera Intron spelades och självklart så provade vi att ringa. När vi kom fram till butiken så satt Toni kvar i bilen och väntade. Tävlingarna fortsatte och Toni ringde och ringde utav någon lycka.

När jag kom tillbaka till bilen så styrde vi mot Uppsala, självklart forsatte vi att lyssna och de alla intron kunde vi ju så jag fortsatte att ringa. Lagomt utanför Avesta (innan Broddbo) så hörde jag plötsligt samma musikslinga i telefonen som vi hörde på radion. HAR JAG KOMMIT FRAM??? Hmm, man visst ju inte om man vart kopplad till någon automatiskt telefonsvarare som straxt skulle tala om att man gärna fick ringa igen och tävla. Efter någon sekund frågade en röst om mitt namn och vad jag hade för adress. YES JAG HAR KOMMIT FRAM OCH SKA FÅ TÄVLA!!

När man väl kvalificerat sig att få vara med i tävlingen så tävlade man mot en annan lyssnare. Självklart var det även Introgissning även här. För varje rätt svar på låtnamn fick man ett poäng (så även för varje rätt artist). När man fick höra introt så skulle man snabbt säga sitt namn och då självklart svara det man kunde (kunde man bara artisten eller bara låttiteln så gick det bra att svara också).

Priset i tävlingen var att man (båda deltagarna) fick tre CD-skivor för varje poäng man samlat in! Detta resulterade ju i att båda deltagarna hade minst vunnit 6st CD-skivor var (eftersom man svarat rätt på tävlingens intro och artist när man ringde in).

Tävlade mot en kille som heter Tony, skojjigt va?? Tävlingen var jämn hela vägen. Totalt spelades 7st Intron (kan varit fler som ingen utav oss kunde) och Tony knep 6st poäng...som resulterade i 18st CD-skivor. Men herregud, kan ni då lista ut hur många skivor som kommer hem till mig (och Toni) på posten??? Jo, i knep hela 8st poäng.......24st CD-SKIVOR!!! Kan ni fatta?!?!

Nackdelen är ju att att det kan bli precis vilka skivor som helst, tycker ändå att det är lite roligt att man har vunnit en tävling!! Bara tanken hur stort själva paketet som innehåller så många skivor kommer att vara gör mig SÅ himla glad!

*ser fram emot att få trampa cykeln uppförr backen till Tunabackar "kiosken" med avin i högsta hugg*

Kommentarer
Postat av: Isse

Grattis...=))

2008-12-09 @ 15:07:03
URL: http://thelarv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0