Promenix med EH

Igår var det superskojj, EH kom hem för vi skulle ut på pronenix! Började ju med att hon fick nattlinnet (som jag hade köpt i Ullared till henne men glömt bort att ge) och den TIDIGA julklappen!. Eftersom jag inte har koll på när jag åker upp till Dalarna så tyckte jag att det var bäst att ge henne den nu! En pärlobok men lite olika förklaringar och snygga bilder vart det....*tror hon vart glad* :)

Efter Julklappsutdelningen så packade vi på oss alla kläder och begav oss ut. Hade egentligen ingen speciell rutt som vi skulle gå men det vart en promenix på hela 6,2km!! Det tycker jag är bra gjort utav oss!! Eftersom vi är SPECIALLISTER på att fotografera konstiga saker i mörkret så att det blir ÄNNU konstigare så tog jag med mig digitalkameran. Man vet ju aldrig vad man kan stöta på i Uppsala liksom...


Bider tagna från Islandsfallet i Uppsala såklart!!
Klicka på bilderna så blir de liite större.


Dessa bilder är tagna på Slottet. Älskar bilderna!!
Nästan lite kusliga när de blir sådär "gråa".


1.Botaniska Trädgården     2.Fontän vid Akademiska Sjukhuset     3.SNÖ


4.Träd     5.Upplyst vallgrav vid Slottet     6.Vy över Uppsala


7.Gång ner från Slottet   8.Islandsfallet igen   9.Gunillaklockan vid Slottet   10.Lampa   11.Kristallkrona på Carolina Rediviva (bibliotek där blandannat Silverbibeln finns  


Efter många bilder tagna gick vi till Folkes och handlade mat och lite annat skojj och sen styrde vi riktningen hemmåt! Inte en meter extra! *fliin* Hemma gjorde vi varm choklad och mummsade bullar samtidigt som Toni startade en "musik gissning" mellan mig och EH. Sara vann!! *weii*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0