Frulle bulle och lite annat!!

Sitter här och äter lite frukost (franska med nå "paprika och lök" jox) framför datorn, ska snart gå till skolan. Det är så himla skönt, är inte så trött som jag brukar vara...

Bild på vovvarna fick det bli idag. Electra till vänster och Lisa till höger! :) Så goa Shi-tzu... Snart kommer jag hem till Dalarna och kan busa med er!

Idag när jag kommer från skolan är det PACKNING på högsta nivå som gäller! Dels så ska man ju självklart packa alla gamla vanliga sakerna (snyggt att ha på sig när man jobbar, smink osv) och dels så måste jag ju komma ihåg att packa ner halsbanden som jag har gjort ju! Får inte heller glömma prislapparna eller tängerna (kan ju tyvärr bli så att något halsband går sönder under vägen och då måste man ju vara där och kunna laga).

Temperaturen är ju inte så speciellt låg här i Uppsala, men när man tittar ut genom fönstret så bli man ju inte direkt sugen och gå och bada i en sjö precis! Huttrar bara man tittar ut ju! *hu* Jag vet att jag är en fryslort och att jag sätter på mig vinterkläderna alldeles för tidigt men vad ska man göra när man fryser då?!? Brukar sluta med att jag får sätta på mig termobrallorna (inte än i år) när man ska till skolan på morgonen....

Självklart blir det puben-jobb även ikväll och i morgon! Hoppas bara att det kommer lite folk så att man får göra liite goa drinkar iaf ju! Eller om det kommer någon trevlig människa som man kan sitta och prata med åtminstone. Inte har jag heller haft någon ro att komponera någon bra musik i min iPod så det får bli det gamla vanliga...

Helgens marknad:
Nu på söndag i Korskrogen utanför Avesta, tror att det var mellan 10 och 16
Det här är första gången som jag ställer upp på just denna marknad så det ska bli spännande att få "ta pulsen" på besökarna! Hoppas att de är många och att vågar handla julklappar. För vad vore inte bättre att handla till sin fru/syster/mamma än ett halsband som verkligen ingen annan har?

Kommande marknad:
Sker i "Cupolen"/Parken bredvid Domarhagsskolan och Karlfeldtsgymnasiet både på lördagen och söndagen. Har inte koll på tider men vet att det slutar vid 16 på söndagen. Detta blir nog fjärde året i rad som jag är med på just denna marknad, mysig stämmning är det och det brukar komma myche folk! *fliin*

Dagens två råd:
  1. Om du är tvungen att cykla förbi en busskur....
    ta inte ut svängen för mycket! Det kan bli jobbigt...

  2. Om du är ute och cyklar när det är halt ute....
    bromsa inte kraftigt! Det kan göra ont efteråt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0