Helgen!!



Mmmm, vad ska man skriva om vad som har hänt i helgen? Jobbade ju självklart på puben. På fredagen var det superroligt att jobba!

Det var en kille som kom fram till baren och ville att jag skulle göra två stycken drinkar.....som jag själv fick bestämma vad de skulle innehålla! Sådana beställningar är nog det bästa som finns....då får man ju använda sin fantasi och sin kreativa förmåga. Kan ju vara svårt att gissa vad just den här människan gillar för drinkar osv. men ser det snarare som än utmaning än ett hinder!!

Självklart så vart det ju Kermit (gillar den skarpt) och sen gjorde jag en som jag döpt till Limmo (kommer att publicera som helgens drink eller nått sådant snart. När jag gjort dessa två drinkar och skulle servera dem så upptäckte jag att båda två faktiskt var gröna! Vi kör på temat grönt sa jag till killen, varpå han skrattade till och beställde två (helt olika drinkar igen).

Fortsatte självklart på samma tema och det resulterade i en Mögel (väldigt mörkgrön) och en Mellonis (väldigt ljusgrön till färgen...snudd på gul).

Killarna (de var ju fyra stycken totalt i "gänget") sa kanske  inte så mycket om själva drinkarna men ett stort tack fick jag och de tyckte ju att jag var trevlig och såg glad ut! *tihi*
 

Konstigt att det blir så mycket kort på en själv!
Detta vart på lördagen...


På lördagen vart det inte myckt att göra....minin åkte fram och snackade en hel del med kompisar över msn istället. Vad ska man annars göra? Hmm...skrev nog ner lite roliga recept på drinkar också kan jag tro. Fick nämnligen en bra liten anteckningsbok utav mamma....och jag kom ju på att där i kan jag ju samla alla smaskigt goda recept!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu finns det före- och efterbilder på bloggen!

2008-11-16 @ 22:40:09
URL: http://raventear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0