Helgens bravader!!

Började med att vi åkte upp till Dalarna med endast sommardäck på bilen, lite läskigt men det gick ju fin fint ändå. Väglaget var ju bart och det var plussgrader ute. Trots förkylningen så jobbade jag på puben i helgen, pengar är ju alltid pengar! Var toklugnt båda dagarna...nästintill lite tråkigt faktiskt.

Höjdpunkten var nog på lördagen fick göra en drink efter eget tycke och smak! Jag och köparen av drinken hade tidigare diskuterat att manarin voda och pech tree vore gott att göra någonting på så på den vägen gick jag och resultatet ( som vi efterråt döpte till Kermit) vart ju som följande:

Kermit
  • 2cl Mandarinvodka
  • 2cl Peachtree (persikolikör)
  • 2cl Blå curasau, Bananlikör och Malibu
    (dessa tre ska delas lika och tillsammans bli 2cl, alltså lite mer än 0,5cl per spritsort)
  • Fyll sedan på med Apelsinjuice och 5st isbitar....

Resultatet blir en superfin (och god) drink så är härligt grön! *yam yam* Hittade på drinken i huvudet, försökte tänka vad som passar till vad och på den vägen var det....ÄLSKAR att exprimentera och göra "egna" recept! Visst kan man få tips och idéer när man läser olika drinkböcker eller är ute och festar själv men det är ju alltid den egna baren som begränsar det du kan göra! En annan bra sak som underlättar är ju faktiskt att ha kunder som vågar testa liite nya saker utöver de gamla vanliga drinkarna såsom Jäger redbull, P2 elle rom o cola.....

På lördagen fick jag en knasig rethosta som inte vill ge med sig! Den är dum och jag hatar den! Den gjorde så att jag inte sov ett skvatt i natt (mellan lördag och söndag) som var så nu hoppas jag innerligt att jag får göra det i natt! Vad ska man annars göra....?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag får kommer och ta en drink någon gång, det där lät ju inte helt fel ;)

2008-11-10 @ 12:22:02
URL: http://raventear.blogg.se/
Postat av: Anonym

< Jag får kommer och ta en drink någon gång, det där lät ju inte helt fel ;)



Jag säger detsamma :)

2008-11-10 @ 22:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0