Drömmer mig bort...

Just i detta ögonblick längtar jag tillbaka till denna strand. Känna sanden mellan tårna och bara ha det gött! Bilden är tagen från när vi gjorde en dagsutflykt till ett litet mini-hotell i Sydafrika. Om jag inte minns helt så var detta i slutet av våra två veckor och nu fick vi ju ÄNTLIGEN bada i havet, Indiska Oceanen vart det och afrikanerna som vi hade med oss tyckte att vi var helt galna som badade i havet (hos dem var det ju "vinter" men enligt oss var det ju precis som en svensk sommar).

När det var dags för lunch den dagen så lyxades det till och vi åt på hotellets jättefina restaurang (tidigare hade vi ju bara ätit hemma hos familjer och på "församlingsgårdar"). Jag minns att det var två rätter det valdes mellan, och eftersom våran ledare tyckte att vi hade ätit nog med kyckling (varje dag i nästan två veckor) så beställde hon firre till hela gruppen!! *morr* Jag är ju ingen storälskare av fisk så jag satt ooch var sur ända tills firren kom in på bordet. Men det var tur att den var SÅ god! Barracuda vart det och ja, den smakade inte värre än vad fiskpinnar gör! *yam yam*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0