Motion

Dagen har nog gått i motionens tecken tror jag bestämt! Dagen började med att jag satte mig på bussen in till stan, jag och T hade ju "lovat" varandra att åka till badhuset ochsima idag. Sagt och gjort så gick vi in i badhuset straxt runt 10...visade taggen och gick sedan in för att byta om. Har ju inte simmat på väldigt länge så jag tog det ganska lugnt, vart hela 1200 iaf! *stoolt*

Efter simmandet slappnade vi av...först i ångbastun någr minuter och sedan 10minuter i den sjukt sköna och varma bubbelpolen. Riktigt nice ska ni veta!

Men motionen var ju inte över för idag bara för att vi steg upp från badet, nej vi tog ju en promenix hem istälet för att ta bussen! För mig (eftersom jag bor längre bort än T) så vart det en ganska lugn promenad som tog ungefär 1½timme. Solen sken och värmde ganska rejält, vi var till och med tvugna att stanna vid en bänk och knöla ner jackorna i väskorna för att det var så varmt.


På vägen hem hittade jag årets första tussilago också! Litte skojjigt eftersom vi under promenixen pratade just om de blommorna och att vi hittils inte sett några.


Väl hemma åt jag lite mat (man blir allt bra hungrig när man motionerar) och satte mig framför datorn för att blogga om kanske spela en gnutta Sims också! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0