Hälsade på!

Ibland när man har sig en lilla tid över så brukar jag åka/gå ner till katthemmet och hälsa på lite grand., gosa med missarna och så. Idag fick man till och med klappa de nyinkommna Ramona och Hampus. De är två katter som är omplaceringar från Krylbo. Inkom 8/2 -09. Till en början var de ju ganska rädda när de kom till katthemmet men allt eftersom man är med dem i deras stora bur så "tinar" de. Ramona vill hemst gärna ligga under en filt/matta och gömma sig, men lyfter man på den tittar hon fram och man får en chans att klappa henne.


Ramona til vänster och Hampus till höger. ca10månader

Kunde ju självklart inte hålla mina fingrar från gosiga Selma, hon är ju alldeles underbar! Tog ut denna gosiga tjej ur buren och hon klammrar sig fast på axeln och vill absolut INTE hoppa ner. Klappar man henne så spinner hon högt! Go tjej som vill ha någon att kramas med.

Idag var jag även flitig och skrev ner alla katterna i en liten bok. För om någon vecka är det jag som skall ha hand om katthemmets jourtelefon! Det kn kännas bättre att ha lite färsk information nedskriven om katterna eftersom man inte sitter där hela tiden liksom. Ringa kan det ju gör anästan när som helst ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0