6st frågor!!

1. Föredrar du en bild i sv/vitt eller färg?
Hmm, frågan är ju ganska svår att svara på egentligen! När det gäller att själv få framkalla så formligen ÄLSKAR jag svart/vitt...tycker att man ser detaljerna på ett het annat sätt! Sedan att f åvara med i hela processen gör det ju inte sämre direkt! :)

Men har ju inget emot att fota i färg heller...


2. Vad är ditt mest tagna motiv, barnen, huset, natur, osv?
Måste helt klart bli ute ute i naturen. När jag gick foto på gymnasiet hade vi i uppdrag att fota lite konsigare saker som typ papperskorgar för att framställa de som coola e.tc och jag tror att det tänkandet sitter kvar. Varför inte lyktstolpar liksom?

 

3. Vad tycker du om att fotografera digitalt?
Det är ju SÅ kungligt som det kan bli! Inte för att jag så ofta tar in fotona i datorn och redigerar dem utan snarare att man kan knäppa knasiga kort utan att oroa sig att de blir suddiga eller snea. Det är ju bara att kasta och knäppa ett nytt!

 

4. Hur många fotoalbum har du där hemma?
Ett lite större och några få små.

 

5. Framför eller bakom kameran?
Det vore ju dumt att påstå att jag hellre vill stå bakom kameran....men tanke på alla mina ego-bilen på bloggen men är det någon annan än jag själv som ska knäppa kort på mig blir jag genast lite "off".


6. Vilken kamera modell använder du dig av?

Den jag använder absolut mest är ju självklart min Canon IXUS 960IS som är helt makalös på att ta pic! Innan jag köpte min IXUC hade jag en "traditionell" EOS 300...har fortfarande kvar en film i den som jag måste ta och knäppa ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0