SPUNK på ul.se

Hmm, måste bara avreagera mite liite grand innan jag skriver om något roligare. Hade i morgon tänkt att ta bussen ut till Gränby (ja, jag vet att jag kan lika gärna cykla...men det hör inte hit just nu), och som jag ALLTID brukar göra när jag vill åka buss så gick jag in på Upplands Lokaltrafiks hemsida för att göra en sökning hemmifrån moi till Gränby.

Vanligtvis brukar denna lilla procedur gå ganska fort och allt brukar vara över inom typ en minut. Men ICKE denna gång!! Först när jag bara skriver in "Gränby" som mitt resmål får sökfuntionen fram att jag vill åka till Granby som ligger 1timme och 45minuter härifrån.

Gör en ny sökning och skriver in "Gränby centrum" istälet för bara "Gränby". Resultatet är ju nästan skrattretande!! Var till och med tvungen att ta en printscreen för att bevisa det hela! Resan skulle som vanlig starta här hemma och avslutas i Gränby centrum, lugnt kan man ju tro? Men nr jag på den lilla sträckan blir ombedd att byta buss två gånger fattade jag att det var någe lurt. Enligt sökningen ville den att jag först skulle ta buss 110 och byta till buss 886 vid hållplatsen "Uppsala centralstation. När jag då skulle sitta på den bussen skulle jag FÖRST vackert få sitta kvar på bussen och vinka (ELLER VAD) när den åker förbi Gränby centrum (den borde ju stanna eftersom det tydligt är en hållplats med tidpunkt och allt men man kan ju inte stanna bussen för att det är en hållplats eller?). Den bussen skule ta mig till hållplatsen "Jälla". I Jälla skulle jag byta buss till en annan 886 (men troligtvis samma buss) som skulle ta mig till Gränby centrum.

ÄNTLIGEN framme!! Ellerhur att jag åker på det viset!!

Klicka på bilden så skall ni få se det galna


Jag fick ju egentligen ingen rätsida på den hela genom sökfunktionen utan fick själv kolla upp när bussen från stan går ut till Gränby genom pdf-dokumenten som de har på sin hemsida! Dåligt och underligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0